Çap mediada mərkəzləşmə prosesi günün tələbidir
Dünyada baş verən qloballaşma prosesləri bütün sahələrdə olduğu
kimi, jurnalistika sahəsinə də mühüm təsir göstərib və ənənəvi forma və
məzmunun dəyişməsi ilə nəticələnib. KİV-in yeni keyfiyyət kəsb etməsi, cəmiyyətdə
onun rolunun güclənməsi bu sahədə də zəruri islahatların aparılmasını vacib
edir. İnkişaf etmiş ölkələrdə mətbuatın, radio və televiziyanın
kommersiyalaşdırılması, ən yeni texniki nailiyyətlərin tətbiq edilməsi keçmiş
sovet respublikalarının KİV-i qarşısında da çox mürəkkəb vəzifələr qoyub. KİV-lərdəki
bu modernləşmə prosesi müxtəlif formalarda baş verir ki, o da öz növbəsində onların
inkişafına ciddi təsir göstərir. Fərqli dizaynda müxtəlif xəbər saytları,
informasiya portalları, blog-jurnalistika, internet-radiolar, internet-TV-in
sürətlə artması bu inkişafın nəticəsidır.
Azərbaycan cəmiyyətində də ənənəvi mediadan internet mediasına
keçid artıq qarşısıalınmaz prosesə çevrilib. Görünən odur ki, internetin
sürətlə inkişafı və sosial şəbəkələrin fəaliyyətinin genişlənməsi artıq bir
qism çap mediasını sıradan çıxarmaqdadır. Yəqin ki, hər kəs razılaşar ki,
ölkədə internet qəzetlər və yeni media vasitələri xəbər istehsalında və
operativ şəkildə çatdırılmada print medianı dəfələrlə üstələyir. Yeni media
resurslarının inkişafı ölkəmizin qlobal internet məkanında yer tutması üçün də geniş
imkanlar açır. Elektron media və sosial şəbəkələrin ictimai fikrin
formalaşmasında rolu da danılmazdır. Həm texniki, həm də operativ xəbərin
çatdırılmasında elektron media ilə çap mediası arasında da müqayisə apardıqda
fərqiliklər özünü daha çox gösərir. Fikrimcə, elektron KİV geniş auditoriya
üçün informasiya verilişini təmin etmək baxımından da üstünlüyünü ələ alıb.
Artıq internet KİV-də işləyən yeni nəsil jurnalistikası formalaşıb ki, onlar da
ənənəvi jurnalistikadan fərqlənməyə çalışırlar.
Azərbaycan reallıgında elektron
media ilə print media arasında gedən rəqabət meydanında ikincinin dərin böhran keçirdiyini görmək
mümkündür. Müasir dövrdə oxucu auditoriyasının da mobil-operativ informasiya almaq
maragının oldugunu nəzərə aldıqda məhz onların elektron mediaya daha çox
müracət etdiklərini müşahidə edirik. Belə oldugu təqdirdə qəzetlər oxucu
auditoriyasını itirir, tiraj aşağı düşür, ciddi maliyə böhranı yaşayırlar. Bu
məqamda oxucu auditoriyası cəhətdən problem yaşayan, bazar iqtisadiyyatının
tələblərinə adekvat cavab verməyən mətbu orqanının qarşısında iki yol qalır: ya
baglanmalı, ya da ki elektron mediaya birdəfəlik keçidi təmin etməli.
Azərbaycanda
1993-cü ildən başlayaraq dövlətin mətbuata davamlı dəstəyi olub. Heydər Əliyevin siyasi
hakimiyyətə qayıdışından sonra ölkəmizdə mətbuat orqanlarının azad fəaliyyəti
və inkişafı yolunda süni maneələrin aradan qaldırılması, müvafiq qanunvericilik
bazasının təkmilləşdirilməsi, kütləvi informasiya vasitələrinin maddi-texniki
bazasının gücləndirilməsi sahəsində əməli tədbirlər həyata keçirildi. Belə ki,
Prezidentin 1998-ci il 6 avqust tarixdə imzaladığı «Azərbaycan Respublikasında
söz, fikir və məlumat azadlığının təmin edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında»
Fərman kütləvi informasiya vasitələri üzərində senzuranı aradan qaldırdı.
Ulu öndər Heydər Əliyev
2001-ci ilin 18 dekabrında ölkənin bir qrup aparıcı KİV rəhbərləri ilə
görüşündən sonra milli mətbuatımızın mövcud problemlərinin həlli və Azərbaycan
jurnalistikasının inkişafı məqsədinə yönələn bir sıra tarixi qərarlara imza
atdı. Dövlət başçısı İlham Əliyev də ilk gündən
respublikada mətbu nəşrlərin sərbəst fəaliyyətinə, jurnalistlərin öz
iradələrini azad şəkildə ifadə etməsinə lazımi şəraitin yaradılmasının tərəfdarı
olduğunu bəyan etdi. 2005-ci il 21 iyul tarixində «Azərbaycan mətbuat işçilərinin
təltif edilməsi haqqında», «Azərbaycan mətbuat işçilərinə fəxri adların verilməsi
haqqında», habelə «Kütləvi informasiya vasitələrinə maliyyə yardımı göstərilməsi
haqqında» sərəncamların imzalanması jurnalistlərin əməyinə yüksək qiymət
verildiyini göstərmişdir.
2008-ci
il 31 iyul tarixində «Azərbaycan Respublikasında kütləvi informasiya
vasitələrinə birdəfəlik maliyyə yardımı göstərilməsi haqqında», eləcə də
«Azərbaycan Respublikasında kütləvi informasiya vasitələrinin inkişafına
dövlət dəstəyi konsepsiyasının təsdiq edilməsi haqqında» sərəncamlar
imzalandı.Prezident İlham Əliyevin 3 aprel 2009-cu il tarixli «Azərbaycan Respublikası
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun yaradılması haqqında» sərəncamı da məhz Azərbaycan Respublikasında
kütləvi informasiya vasitələrinin inkişafına dövlət dəstəyi konsepsiyasında
əksini tapmış məsələlərin praktik surətdə gerçəkləşdirilməsi baxımından
mühüm əhəmiyyət kəsb etdi. Fond son 10 ildə uğurla fəaliyyət göstərərək
mətbuatın inkişafına, o cümlədən qəzetlərin ayrı-ayrı layihələrinin maliyyələşdirilməsinə
dəstək verir. Prezident İlham Əliyevin Azərbaycan mətbuatının inkişafına,
yaşamasına verdiyi dəstək göz qabagındadır. Ancaq sual olunur, qəzetlərin
yaşaması üçün dövlət dəstəyi əsas mənbə olaraq nə vaxta qədər qalacaq.
Azərbaycanda
KİVDF vasitəsilə maliyyələşən qəzetin sayı 33-dür. Bundan başqa sahə qəzetləri, aylıq, regional
qəzetləri də fəaliyyət göstərirlər. Ancaq bu qəzetlərin tam əksəriyyətinin
tirajı 5 mini ötmür. İşçilərin sayı və peşəkarlığı tələb oluna səviyyədə deyil,
maaşlar aşağıdır. İnternet mediasının sürətlə inkişaf etdiyi hazırkı
mərhələdə Fondun maliyyə yardımı ayırdığı qəzetlərin istər məzmun və forma,
istərsə də keyfiyyət baxımından müasir tələblərə cavab verməsi son dərəcə
vacibdir. KİVDF tərəfindən də irəli sürülən yeni tələblər çap
mediasının mərkəzləşmə prosesinə start verir, bazarda ancaq güclülərin,
cəmiyyət tərəfindən qəbul olunan, oxunan qəzetlərin qalmasına şərait
yaradır.
Azərbaycanda ictimaiyyətinin maraqlarına cavab
verən, rəqabətədavamlı, ictimai-siyasi proseslərə, ictimai rəyə təsir
imkanları olan çap mediasının formalaşdırılması əsas məqsəd kimi qarşıya
qoyulub. Geniş texniki imkanları, peşəkarlardan ibarət komandası,
inkişaf etmiş elektron versiyası olmayan qəzetin müasir dövrdə oxucu
auditoriyası yıgması mümkün deyil. 10 milyon əhalisi olan bir ölkədə əgər bir qəzet
5 minlik oxucu auditoriyası toplaya bilmirsə və dövlətin dəstəyindən asılı
vəziyyətdə fəaliyyətini davam etdirməyi düşünürsə, tam əminliklə demək olar ki,
onlara daha 10 il də dəstək göstərilsə belə yenə də inkişaf olmayacaq. Bu gün
həmin tip qəzetlərin daha geniş auditoriyası olan mətbuat orqanlarına
transformasiyası daha məqsədəuygun olardı.
Dünya təcrübəsinə baxdıqda görmək olur ki, bir sıra
ölkələrdə mərkəz qəzetləri də çap olunur. Bunu ABŞ, Avropa ölkələrinin eləcə də
dost, qardaş Türkiyənin nümunəsində də görmək mümkündür. Həmin qəzetlər böyük
tirajları, texniki imkanları, tərtibatları eləcə də elektron variantları ilə öz
oxucu auditoriyasını yarada biliblər. Bu illərdir ki, belə davam edir. Ancaq
bizdə dərc olunan mərkəz qəzetləri də istər tərtibat, tiraj, istərsə də texniki
parametrlərinə görə arzuolunan səviyyədə deyillər. Elektron versiyalarında bu
çatımazlıqları da aydın şəkildə görmək mümkündür. Hesab edirəm ki, ölkə mediasında aparılacaq
islahatlar milli mətbuatımızın dünya standartlarına uygunlaşmasını təmin
edəcək.
Beləliklə,
dövrün tələblərinə uyğun olaraq media sahəsində
aparılan dəyişikliklər ənənəvi mediadan elektron mediayaya keçid prosesinin tam ugurla
həyata keçirilməsinə, modern və peşəkarlardan
ibarət media qurumlarınin yaranmasına və dünya mediasına inteqrasiya prosesinə
müsbət təsir edəcək.
Комментарии
Отправить комментарий